TISDAG 7 JULI 2009

Nu är jag och Emil hemma igen..

Resan var helt underbar.
Jag var väldigt nervös när jag klev av båten i Tallinn eftersom jag inte riktigt visste vem det var som skulle möta upp mig där.
När vi kom ut till terminalen så stod det två killar nästan längst fram med en skylt med mitt namn på.
Var lite osäker på vem som var min bror så jag gick fram och sa Hej på svenska, är jag dum eller vad?
Hur som helst så slängde den ena killen sig runt halsen på mig och kramade om mig gråtandes och pussade mig på kinden hur många gånger som helst och det var självklart  min bror!
Han hade med sig en arbetskamrat som kunde engelska och skulle översätta då min bror inte kan någon engelska och jag kan inte estniska.
Dom hjälpte oss iaf till bussen som skulle ta oss till Pärnu där jag skulle träffa min syster!
Tyvärr jobbade min bror så han var tvungen att sticka till jobbet på engång när vi var på bussen.


Resan till Pärnu gick bra och nervositeten började släppa lite.
Systern har jag ju haft brevkontakt med och jag visste hur hon såg ut.
När vi klev av bussen så stod min syster och hennes dotter och väntade på oss.
Fick en kram av både dottern och systern.
Sen bar det av mot stället vi skulle bo på, vilket var jätte mysigt.
Vi fick bo i en lägenhet då alla hotell var fulla på grund av högsäsongen.



Jag tyckte det var lite jobbigt för att jag har så svårt för att prata engelska, så jag är glad för att Emil var där så han kunde prata med dom tills jag fick modet för att babbla jag med.
Kan ju säga när jag väl började så kunde jag inte sluta haha..

Dagarna i Pärnu var helt underbara. Vi var igång hela dagarna och båda jag och Emil hade jätte roligt.
Vi blev verkligen omhändatagna hela tiden, helt underbart.
Kändes riktigt tråkigt att åka hem.
Jag ville verkligen stanna kvar.
Vi kommer förmodligen åka dit igen i Oktober och kommer då stanna en vecka.

Båda jag och Emil är väldigt tacksamma för allt dom gjorde för oss under våran resa!!

Kommentarer
Postat av: ♥ Sandra ♥

hehe åh vad söt du är =)



Har ni haft det bra?

2009-07-07 @ 15:20:40
URL: http://lovebysandra.blogg.se/
Postat av: Frida

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2009-07-07 @ 18:39:50
URL: http://heyfrida.blogg.se/
Postat av: terese

men å va skönt att allt gått bra då!!!! glad för din skull!!!

2009-07-08 @ 10:51:32
URL: http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp
Postat av: Line

Du verkar ha haft det hur bra som helst :D

2009-07-08 @ 13:46:54
URL: http://rauknrolla.blogspot.com
Postat av: Annika

Härligt, det verkar ha varit en lyckad resa!

2009-07-09 @ 19:42:54
URL: http://annika.mittspejs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0